Smink & naglar

publicerat i frisyr/smink, planering;
Hej
 
Igår var jag och blev provsminkad på Make up store i Lund. Där jag ska bli sminkad på lördag!
Det kändes bra. Vill ha en naturlig looik men samtidigt lite markerade ögon och bryn :).
 
Jag tror att det kommer bli jättebra, var nöjd när jag gick därifrån. Hade min ena lillasyster och tärna med som smakråd :).
 
 
 
Efter det begav vi oss till Fancy nails by Carina och fixade naglarna. Jag valde rosa glittriga tippar och stenar på ringfinger naglarna. Temat är ändå rosa och vitt.
 
Hanna gjorde mer naturella! Det blev jättefint!
 
Hannas.
 
 Mina.

Det var himla varmt igår och studentfirande fyllde hela stan! Verkar som värmen kommer att hålla i sig och vara fint även på lördag. Men så varmt som det var igår behöver det inte vara ;).
 
I förrgår träffade vi vår toastmadame och hade mötet om lördagens schema. Det känns som att det kommer bli bra. Vi får ta lite hjälp av våra föräldrar också, med att lämna och dryck och lite annat. Även mailat med hovmästaren på Tegnérs och även han verkar ha full koll på läget! Skönt!:)
 
Något som inte gick enligt planerna var vår bröllopstårta.. I lördags ringde jag henne av en slump mer eller mindre.
Jag skulle höra med henne om vi skulle komma förbi i veckan och lämna brudparet som ska stå på tårtan.. När jag frågar detta, säger hon att hon precis varit på Tegnérs och lämnat tårtan!! Samtidigt får vi motorstopp..
 
Jag blir bara så chockad och känner hur pulsen går upp. Varför lämna det nu? Idag? En vecka för tidigt..?!
Det löste sig tillslut..
Inte kul när sådant händer! Hoppas verkligen de drar av lite på summan nu. De som gjort fel.
Var lite rädd för detta, då jag upplevt dem lite vimmsiga.
 

Kommentera inlägget här :