Två veckor

publicerat i växtbaserat;
Då har två veckor passerat nu med denna växtbaserade kost. Har gått förvånasnvärt bra hitintills.
 
Min man äter som jag två mål om dagen; frukost och kvällsmat. Det var hans egen idé. Bara glad över det, för det gör det så mycket enklare när vi ska laga mat. :)
 
I torsdags ville svärmor laga mat till oss. Så hon ställde sig i köket och lagade en fantastisk måltid bestående av bondsallad, morotssallad med mandlar och tomater och oregano som förrätt. Smaskens!
 
 
      
 
 
 
För att det var ledig helg tillsammans, fixade jag bovetemjölspannkakor med banan och bär till frukost igår. Kändes lite lyxigt.
 
 
 
 
Till kvällsmat i helgen fixade jag pizza. Tog ett recept från min raw food bok, där degen består främst av mandlar som körs i matberedaren med liten vatten och salt.
Hade lite olka grönsaker som topping tex champinjoner, kronätskocka, sparris mm. Var himmelskt gott!!
 
 
 
Min kollega "som håller i det" skickade ett recept på en bärpaj med cashewnötsgrädde. Så den testade jag också att göra. Som lite lördagsgott! Pajdegen bestod bla av valnötter och färska dadlar. Lite blandade bär på, jag valde svenska blåbär och hallon samt vilda björnär som jag plockat i skogen. Det blev ganska gott faktiskt. Lite för mycket nötsmak efter ett tag, växte liksom i munnen.
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Patruska:

KUL att du bloggar igen :D

Kommentera inlägget här :