Två månader till vigsel

publicerat i Allmänt;
Hej!
 
Nu är det två månader till vigsel! Vi kan inte riktigt fatta det. Känns helt sjukt. Inte längesen som det var så lååång tid till bröllopet. Men nu är det snart dags.
 
Från och till sover jag dåligt. Har oroliga drömmar, känner mig stressad. Går igenom planeringen i huvudet.
Känns som att mitt huvud aldrig kan sluta tänka. Har alltid varit en tänkare, en som analyserar allting. På gott och ont ;).
 
Det är himla kul att planera och längta efter detta, men jag tror samtidigt att det blir skönt efteråt. Kanske en viss tomhet också. Vem vet.
 
Idag var jag på Hovby och hämtade ut våra små smakprov av bröllopstårtan! Vi har bjudit hem våra föräldrar imorgon, de ska hjälpa oss att smaka ;). Jag har sett smakproven och hon har inte gjort helt som jag trodde vi kommit överrens om. En mycket duktig, men bestämd kvinna som äger Hovby.
 
Vi ska få en omgång smakprov längre fram sen. Där hon gjort som vi sa. Hon gav även tips på dessertvin som skulle kunna passa till. Jag fick smaka - hon verkar kunna sina grejer :).
 
 
Folk har börjat höra av sig om de kan komma eller ej, men långt ifrån alla. Ett tag till innan vi ska veta senast (1/5). Jag tror att många tänker " de vet att vi kommer", men tro oss, det vet vi inte. Oavsett om ni kommer eller ej ska ni lämna besked vilket :).
 
Igår var jag och min lillasyster Hanna på Emporia. Vi skulle till Partyland och beställa lite dekoration till salarna (vi har hyrt en våning, så där är två salar + en hall med bar) på AF-borgen.
Jag träffade ägaren till partyland Emporia på en festmässa och sen dess har vi haft lite kontakt via mail. Hon brinner verkligen för sitt jobb!
Känns skönt att ha även detta gjort. Det kommer bli så coolt! Lyckades få ner priset lite också, inte helt fel :).
 
På emporia har de också en gräddbulleria med alla möjliga smaksättningar. Var såklart tvungen att köpa med mig några hem. Jag köpte fem st för 95kr. Tog smakerna: masipan/pistage/havssalt, passion, lime, jordnöt och lakrits ;). Får se när vi hinner smaka dem.
 
 
Jag & Hanna <3
 
Hanna fick mig att impuls köpa ett par byxor på Whoops! Inte min stil egentligen.. Men de var verkligen snygga! Hon köpte ett par likadana. Är lite feg när det kommer till byxor. Jag använde knappt jeans innan, men nu använder jag ialla fall mina svarta. Tycker inte jag passar i tighta byxor (fortf lite knäpp i skallen).
 
Melkans svans kom också med.
 
Idag har jag städat hela dagen. Mannen är och tävlar i badminton. Ikväll ska vi ta det lugnt och ha det mysigt. Se lite film och dricka vin.

Kommentera inlägget här :