Fyra dagar till bröllop

publicerat i planering;
Hej!
 
Nu är det bara fyra dagar till vårt bröllop! Helt sjukt vad tiden går fort nu. Hinner knappt med..
 
Igår fixade vi det sista till bröllopet. Vi hade lite kvar att handla, så som läsk, snacks m.m.
 
I lördags var vi och hämtade den dryck vi beställt på systembolaget. Vi har beställt all dryck till maten och brudskålen via dem. Vi valde att lägga lite mer pengar på dryck. Därför blev det systembolaget, så vet vi vad vi får för pengarna. Det som är bra med det, är att det är två veckors öppet köp.
 
Vi hämtade även ut några flak cider från systemet då vi hade oturen att det inte fanns någon cider på båten till Helsingör.
 
 
 
Puuuuust.Nu ska vi kunna pusta ut. Men att pusta ut och försöka njuta av tiden fram, är lite svårt. Mitt humör är berg-och dalbana. Tycker synd om min blivande.. men det är jobbigt även för mig. Kalle börjar också känna av sina nerver, men han är (enligt mig, ännu mer) tyst och försjunken i tankar.
 
Jag har snarare väldigt nära till mina känslor.. kanske för nära. Gråt och ilska turas om. Är helt slut om dagarna. Samtidigt är jag glad, förväntansfull och nervös. Känslorna är utanpå mig just nu. Pmds deluxe.. utan piller.
 
Många kanske tror att nervositeten skulle handla om ifall man gör rätt val av partner osv. Visst har tanken slagit oss båda.. eller snarare har vi funderat på det. Men i det stora hela handlar det inte om det. Bättre val av man kan jag inte göra.
 
 
Har planerat denna dagen så länge. Funderat och analyserat en massa. Hade stora planer om hur jag skulle se ut och vad jag skulle göra för att komma dit.. Det blev inte riktigt så. Jag pallade inte hålla på och svälta och dieta.. samtidigt ångrar jag mitt val varje dag. Samtidigt som jag känner mig stolt över att jag stod emot..
 
Känner mig som en flodhäst..rädd att jag gått upp flera kilo pga all stress, dåligt med sömn, matvanor si så där..
Men.. Klänningen passar fortfarande :).. och förhoppningsvis känner jag mig väldigt vacker på lördag. Jag tror att jag kommer kunna slappna av den dagen och njuta.
 
Försöker komma iväg och träna något varje dag nu, för att hålla tankarna på annat håll. Jag började så smått ta upp min träning igen förra veckan. Hade nästan ett uppehåll på fyra veckor(!).
 
Först var jag sjuk och sen var jag bara så trött. Vilket jag kan vara rätt ofta pga mina sömnproblem, men jag har ändå alltid kunnat få iväg mig själv på träning.. Men dessa fyra veckor kändes annorlunda. Jag hade inte kraft till att tvinga mig, så jag lät bli. Jag valde att lyssna.. Om det var bra vet jag inte.
 
Så i lördagsmorse var jag på spinning och i söndags var vi ute och vandrade i Genarp. Härligt väder och fantastisk natur!
 
 
 
Idag ska jag först på min provsminkning på Make up store, efter det ska jag och min syster Hanna få våra naglar fixade!
 
 

Kommentera inlägget här :