Tillträdes dagen närmar sig

publicerat i Allmänt, träning & hälsa;
Hej!!
 
I lördags var vi tillsammans med svärföräldrarna på middag hos mina föräldrar. Vi firade återigen husköpet! Det skålades i champagne och sedan blev det en god middag! En lyckad kväll.
 
 
 
Jag har köpt de första sakerna till huset. Dels lite saker till wc och sen en ljuslykta, kanske att ha i vårt nya vardagsrum sen. :)
Vi packade lite igår, så nu är vardagsrummet klart och 1/4 eller 1/5 av köket är också klart.
 
 
 
Tillträdes dagen närmar sig, på onsdag smäller det!! Då ska vi fira igen! Den dyra champagnen ska öppnas och avnjutas i huset! Så härligt! Äntligen!!
 
Varje tillfälle som är värt att fira, ska firas tycker jag! Vem vet hur livet blir imorgon?!
 
Sen är jag som person kanske inte den mest positiva alltid.. tror alltid det värsta först osv. Men när det gäller såna saker som att fira och ta vara på guldstunderna tror jag att jag är ganska bra på det.
Samtidigt har jag svårt att "leva i nuet". Jag kanske inte grubblar så mycket på dåtiden, men jag är mycket i framtiden och nosar. Funderar och analyserar.
 
Jag tror att mitt jobb har fått mig att få en lite mer ödmjuk syn på livet. Jobbar som sagt med cancerpatienter som drabbas mitt i livet. Det ger en, en tankeställare. Jag känner mig väldigt tacksam över det liv jag får leva.
 
Sen är det så att alla har ett helvete ibland. Allas helvete ser också olika ut. Något som Sanna Bråding skrev lite om i sin blogg. Viktigt att inte jämföra sig med någon annan i det. Det är bara jag som vet vad jag känner och vad jag går igenom. Sen kan andra kanske förstå det eller känna igen sig. Men också så kanske de känner annat i en liknande situation. För att vi är olika.
 
Jag har min pmds problematik. Fick behandling som funkade rätt så bra, fick sluta med den av olika skäl. Så nu brottas jag åter igen med dessa perioder.
Vissa månader är det mindre eller ingenting alls. Denna perioden är det väldigt mycket. Påverkar verkligen mitt dagliga liv. Jag känner att jag orkar inte gå igenom en liknande månad till, det finns inte kraft till det. Jag hoppas att min läkare i detta, kan hjälpa mig. Inte bara för min skull, utan för min mans skull också.
 

Kommentera inlägget här :