Planeringen fortsätter

publicerat i planering;
Hej!
 
Planeringen fortsätter..
 
Vi tänkte att vi skulle sova på hotell på bröllopsnatten. Mestadels för att vi tycker det hör till och kan vara mysigt. Det gör också så att mina systrar med respektive har någonstans att sova efter festen (om de inte vill ta tåget hem).
 
Först tänkte vi ta Grand hotell och deras bröllopspaket, men så blev det inte så mycket mer med det.
När vi väl tänkte boka var det redan fullt! Kan ni tänka er? Mer än ett halvår dit och det är redan fullbokat. Helt galet.
 
Istället bokade vi bröllopspaketet på Hotell Lundia. Blir säkert jättebra! Tycker bara att de tar överpriser bara för att det kallas bröllopspaket. Ni kan läsa om det på deras hemsida: http://www.lundia.se/?id=246
 
De närmsta månaderna nu planerar vi att fixa våra inbjudningskort. När det gäller injudningskorten har vi lite rabatt där vi köpte våra save the dates. Om vi beställer före den 31 dec.
 
Vi har också så smått börjat titta på vigselringar. Jag gillar schalins ringar. Men de är rätt dyra.. så det gör det rätt omöjligt. Jag blev förtjust i speciellt tre ringar i schalins katalog, men inga priser var utsatta.. Så kollade vi innan idag och en av ringarna kostade 99 000 kr. Haha helt sjukt! :P
 
Vi gick en runda på stan och var inne i tre olika smyckesbutiker. Vi har en budget att försöka hålla oss inom också, så det är inte helt lätt.
 
 
Om jag får drömma.. så ser min dröm vigselring ut som någon av dessa som visas nedan. De kommer alla från schalins kollektion Desire. Längst ner finns en Desire ring i olika färger, rosa hade varit så klockrent till mig. Dessvärre kostar den ringen från ca 34 000kr.
 
Idag på stan hittade jag två ringar som jag skulle kunna tänka mig, de ligger runt vår budget prismässigt. Min vigselring ska vara en diamantring med vittguld. Jag är en silvertjej..så vittguld känns bäst. Men jag tycker även om när rött och vitt guld blandas.
 
 
 
Tänkte också visa hur våra förlovningsringar ser ut.
 
Detta är Kalles, och den är från schalins kollektion. Kalle har inte bestämt sig inu om han också ska ha en vigselring så att även han har två ringar. Eller om han bara ska ha en, dvs den han har nu.
 
 
Detta är min förlovningsring och kommer från Flemming Uziel. Båda våra ringar är köpta på guldfynd. Vi lade ungefär 12000kr för båda ringarna.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :