Det snurrar i min skalle

publicerat i planering;
Hej!
 
Vi har kommit ännu ett steg längre med planeringen.
 
 
 
Vi har pratat både med fotografen och prästen nu. Vårt prästsamtal blir nästa vecka, på tiden. Vi vill hinna beställa det sista också, så som kyrkoprogram m.m.
 
Vi har pratat med fotografen om detaljerna. Bestämt en ungefärlig tid. Nu ska vi bara bestämma oss till 100% var vi vill att bilderna ska tas.
 
Vi har varit på systembolaget och diskuterat dryck. Vi har fått lite tips på vad som kan passa till vad. Vi har räknat lite på hur mycket som behövs, samt kostnad. Vi håller oss inom budgeten som det ser ut nu.
En del av drycken blir köpt i Tyskland, men vin och bubbel blir köpt på systembolaget. På så sätt vet vi vad vi får. Vi är båda vinälskare och vill ha kvalitet på det vi dricker. Det som är bra med systembolaget är, att du kan lämna tillbaka det som blir över och få pengarna tillbaka.

Nästa vecka ska vi lämna besked på hur mycket vi vill beställa, så de hinner ta hem allting.
Det svåraste är att uppskatta hur många som ska dricka alkoholfritt?! Jag tror de flesta gäster tar tåget/taxi eller ska sova på hotell i närheten.
 
Svårt med musiken.. inmarch och utmarch. Vi har några förslag men kan inte bestämma oss. Vi har ingen speciell sång så, som är "vår". Vi lyssnar inte heller på samma musik. Vi har olika smak, så det gör det hela svårt också..
Jag har varit inne lite på något bröllopsforum och läst lite vad andra par halt valt för låtar. Tycker inte att det varit till någon hjälp :P
 
Min morgongåva är nästan klar. Har fixat med den andra delen idag. Lite finjusteringar kvar bara. Den blir klar i tid i alla fall :)
Vill så gärna berätta redan nu, men det får vänta till sen. Min blivande är dyr i drift. Tror han skulle säga detsamma om mig ;).
 
Förra veckan förlängde jag mina ögonfransar. Gjorde det på hudvårdskällaren i Lund. Har sett alla möjliga priser. Jag betalade strax under 1000-lappen. Det tog strax under 2,5 timme. Jag blev väldigt nöjd med mina och tänker låta henne fixa dem inför bröllopsdagen.

 
Mina fransar :)
 


Kommentera inlägget här :