Fyra veckor!

publicerat i växtbaserat;
Hejsan!
 
Då har fyra veckor på denna diet passerat.
 
Suget är större än någonsin. Märkligt. Hjärnan vill lura mig till allt.. Kom på mig själv häromdagen att jag satt och planerade vilken födelsedagstårta jag ska ha.. Det är 4 månader tills jag fyller år.. säger nog allt! ;)
 
Ett återkommande sug är bröd.. vitt såklart, med smör, ost och marmelad! Mmmmm. Helst nybakade (hemmabakade) scones.. eller frukostbullar från bageriet.Tror att jag kommer unna mig det på lördagar (som tidigare) när dessa sex veckor passerat. Med resten har jag inte bestämt mig. Så vi får se.
 
Vill gärna behålla min viktminskning. Om jag ska vara helt ärlig. Och jag går gärna ner lite till. I alla fall 1 kg till.
Väger mig en gång i veckan, på tisdagar, så imorgon är det dags.
 
I helgen gjorde jag champinjonsoppa med varm macka till. Råg får jag äta så hittade ett ekologiskt nyttigt bröd utan tillsatser, med just råg. Det var himmelskt gott! Hade tomat och avokado på.
 
 
 
Igår hade jag glömt att avbeställa Linas vegetariska matkasse, så den fick vi levererad. En del av det kunde vi inte äta, så bytade ut lite så det blev veganskt istället. Skönt ändå med lite inspiration och mat levererat till dörren! :)
 
Det blev portabello svamp stekt med persilja och vitlök med zucchini/morots/soyabönpasta. Det var gott! Skulle varit portabellosvamp med ädelost och spenatpasta.
 
 
 
 
 
 
Jobbat hela helgen. Blir mestadels fruktsallad till nattafika. Inatt blev det en fruktsallad med äpple, kiwi, jordgubbar och pistagenötter.
 
 

Kommentera inlägget här :