Förlovning

publicerat i Kärlek;
För ett år sedan denna dag, förlovade vi oss genom att byta ringar vid Häckeberga slott.
 
Våra ringar
 
Första gången ett frieri kom på tal var i juni, ca en månad innan. Karl smsade mig när jag var på jobb, där han skrev att han tyckte vi skulle titta på ringar. Minns att det pirrade i magen hela den dagen.
 
Efter det spenderade vi x antal dagar att kolla ut ringar. Tillslut valde vi ut vars en ring på guldfynd och graverade in texten "sommaren 2012". Följande dagar höll vi vår förovning hemlig.
 
Den tredje juli på eftermiddagen fick jag sätta mig i bilen, utan att veta vart vi skulle. Men jag kunde ana att det var idag som han tänkte fria till mig "på riktigt". För sms:et, det dög inte. Haha.
 
Vi körde till Häckeberga slott, ett jättefint slott som omges av skog och en stor sjö. Nere vid sjön sattes vi oss och efter en stund var vi förlovade.
 
 
 
 
Häckeberga slott
 
Den 16 juli blev vår förlovning offentlig. Vi berättade först för våra föräldrar under en gemensam middag. Vi firade med champagne!
 
På den vägen är det.. Så idag är det ett år sedan. Tiden går fort måste jag säga.
 Ikväll ska vi fira med vin och god mat på Klostergatans vin och delikatess <3. http://klostergatan.se
 
16 juli 2012
 
16 juli 2012
 
16 juli 2012
 
 

Taggar: förlovning, kärlek;

Kommentera inlägget här :