Mindre än två veckor..

publicerat i planering;
Hej allesammans!
 
Det börjar närma sig nu, på riktigt! Mindre än två veckor till vigsel!!
 
Det mesta börjar bli klart :) Så när det är en vecka till vigsel planeras allt vara helt klart :)
 
* Nästan all vår dryck är beställd och köpt. All dryck till middagen är fixad och nästan all dryck till festen är köpt. Fattas lite alkoholfritt och lite mer vin. Det ska vi fixa klart till helgen.
 
* Tårtan är beställd och alla små justeringar fixade.
 
* Det sista skriftliga är beställt. Det som är kvar är borsplaceringskartan. Själva bordsplaceringen är färdig.
 
 
Ifredags var jag och fixade mitt hår. Det blev färgat och brudfrisyren bestämdes! Jag går till BirnaFager hårdesign. Hon har fria tyglar när det gäller mitt hår. Hon brukar bestämma färg och det blir alltid bra!
Kl 9 den 14 juni ska jag och mina tärnor vara där!
 
Så här blev färgen! :)
 

Jag har hittat min väska till outfiten nu. Varit säkert fyra gånger i den affären, så tillsut kände personalen igen mig. Haha. Hade tur för just den dagen var den 20% på alla handväskor!
 
I helgen ska jag hämta hem min brudklänning, så får den vänta hemma en vecka!
 
Har börjat känna av lite nerver.. haft två ångestattacker. Min frisör sa att ca två veckor innan vigsel brukar de flesta brudar bli så där. Så det är helt normalt. Skönt det i alla fall.
 
Känner mig nervös, glad, ledsen, stressad, pressad, förväntansfull.. allt möjligt. Känslorna är utanpå kroppen.
Mest handlar det om hur jag kommer se ut.. vill vara mitt vackraste jag. Sen är jag lite av en perfektionist och kontrollfreak.. så det gör ju sitt.
 
Kalle hade sin svensexa i lördags! Han ska själv få blogga om den dagen! Väntar bara in lite fler bilder från den dagens äventyr. Det var hans bästa dag någonsin! Det var han verkligen värd! Tack alla ni som var med och visade att ni tycker vår stora dag är viktig <3
 
 
 
Jag hade spamys med Terese igår. Soul sunday på The Lodge! Bästa spa jag varit på. Saltsjöbaden kan slänga sig i väggen efter detta! :P.
 
 
 
 
Vi fick en halvtimmes behandling innan vi badade jacuzzi i 1½ timme. Därefter var den brunch i två timmar. Utsikten är fantastiskt där! Mitt ute i naturen! Jättetrevlig personal och service.
 
Terese bjöd på bubbel och så skålade vi för att jag snart blir fru Öberg. Kunde inte haft en bättre söndag. Underbart väder och bästa sällskapet! <3
 
 
 
 
Ikväll påbörjar jag mina två sista nätter innan jag går på min ledighet och semester :) Äntligen! Ca 4 veckors ledighet, inte fel alls! Wiee!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Yllva:

Supersnygg frisyr! Lycka till, spännande att följa din resa!

Svar: Tack :)
Jonna

Kommentera inlägget här :