Snart en månad sen.

publicerat i Allmänt;
Hej!
 
Nästan en månad sen dieten avslutades.
 
Vi har fortsatt att äta vegetariskt sen dess. Vi har inget förbud mot kött eller fisk hemma. Det har bara inte blivit så. Som det känns nu kommer jag inte tillaga något av det.
Kan tänka mig att äta fisk om jag ska på middag och liknande. Även för att underläta för de jag ska til ;).
 
Som det känns nu, finns inte kött på kartan.
Jag har ätit fisk en gång sen dieten tog slut. Det var på restaurang förra veckan.
Vi har fortsatt med oatlysprodukter när det kommer till mjölk och liknande. På helgerna äter vi bröd så då blir det vanlig ost och smör. Så väljer vi att göra.
 
Så hemma blir det bara vegetariskt eller veganska rätter. Funkar jättebra. Båda två är nöjda. Saknar ingenting kan jag säga. Allt mat som vi ätit och som jag lagat har varit väldigt gott.
 
Tycker att jag mår bättre av det också. Det blir inte samma tunga mättnad.
Varannan vecka får vi linas matkasse vegetariskt. Kul att få inspiration.
Mycket av recpeten hittar jag på själv. Annars finns det mycket böcker och tidningar idag. Har själv två böcker om det vegetariska köket.
 
Jag har lite smått börjat kolla upp vegetariska recept till jul. Ska bli intressant.
 
 
Kubanskt ris med mandelsalsa och matbanan (linas matkasse vegetarisk).
 
 Röbbetssoppa med grönsakshack och smetana (linas matkasse vegetarisk).
 
Jordärtskockssoppa med nybakat dinkelbröd (soppan är vegansk).
 
 Kaffe med skummad mjölk. Älskar den.
 

Kommentera inlägget här :