En vecka kvar.

publicerat i Allmänt;
Då har fem veckor med denna diet passerat. En vecka kvar.
 
Suget är större än någonsin. Samma sug fortfarande, en frukostbulle med ost :)
 
Första helgen efter dieten, som e första helgen i oktober, då ska jag ha bullar med ost och smör till frukost. Längtar!!
 
Börjat fundera på hur jag ska göra efter dieten. Tänkte undvika kött och mjölkprodukter så mycket det går. En dag i veckan ska jag äta det jag känner för. Då ska jag unna mig bröd, vanlig ost och smör. Kanske kött om jag nu känner för det. Åt inte jättemycket kött innan heller.
 
Övriga dagar ska jag äta så veganskt och vegetariskt som möjligt. Inte gått ner jättemycket, men vill behålla den viktminskning jag haft. Jag ser lite skillnad (samt min man och familj) och det är huvudsaken. Mest glad är jag att jag tappat 4-5 cm på stussen. Där det mesta hade satt sig. Smal midja har jag haft hela tiden, även om den också har minskat yttteliggare. Perfekt diet att kombinera med träning. Resultaten blir bättre.
 
Förutom det yttre så mår jag bättre på insidan. En lättare känsla i kroppen. Aldrig äckligt mätt. Känner mig pigg för det mesta. Tycker nog att jag haft lite mer energi än vad jag hade tidigare, trots nattarbete. Orkat träna som förut, kul när man tappat lite också och kan se musklerna lite tydligare än innan.
 
Kan också nämna att min hud blivit mycket bättre. Kanske i kombination med att jag bytat till Mary Kay. Har tidigare haft dermalogica i ca 3-4 år.
 
 
Kan rekommendera fruktfat på helgen. Välj era favoritfrukter och bär. Jag hade även gjort rawfood bollar att ha till. Mörk choklad är något man kan ha till sen när dieten är över.
Rawfood bollar från min rawfood bok. Denna gången hade jag lite kaffe i också. Ca 45 kcal per boll.
 
Detta fruktfatet var superb!!
 
Fick bl.a. detta chokladet av mina svärfärldrar i helgen. Ska testat när dieten är över.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emilia Åkerberg:

Åh va gott allt såg ut! :)

Svar: Det var jättegott! :)
Jonna

2:a kommentar, skriven , av P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson:

Bilden på fruktfatet ser verkligen gott ut :-D
Blir nästan sugen på olika frukter just nu. Kan dock inte äta det för tillfället, då jag började med LCHF för 6 veckor sedan ;-)

Svar: Aha då förstår jag. Hur går det då? :) Ramlade över ett konto om lchf det igår, på instagram: cleaneating.se. Borde kanske inte heta cleaneating men det är en annan sak :).
Jonna

3:e kommentar, skriven , av P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson:

Jag tycker det går jättebra med LCHF!
Minus 9,5 kg på 6 veckor. Dessutom har min problemmage lugnat ner sig helt. Från kraftiga "IBS"-attacker (ej diagnostiserat) typ 5-6 dagar/vecka till inte en enda under dessa 6 veckor :-D
Så jag är verkligen såld på LCHF :-D

Svar: Så härligt när man hittar något som funkar :) Jag har också en del problem med min mage (det har vi alla i min familj) dock ej diagnostiserat. Men liknande IBS - precis som du beskriver. Mitt har också blivit bättre :)
Jonna

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Fruktfatet såg gott ut :) vad är receptet på de bollarna?

Svar: Väldigt gott kan jag säga :) Ska lägga ut receptet i min blogg.
Jonna

Kommentera inlägget här :