Tre veckor!

publicerat i Allmänt, växtbaserat;
Nu har halva tiden av dieten passerat. Är imponerad av mig själv (och min man såklart), att jag gjort detta i tre veckor. För mig är det en big deal. Dessa tre veckor har passerat rätt så lindrigt ändå.
 
Varit sugen såklart, men det går att stå emot. Nu vid tre veckor, har suget nästan varit värre än vad det var i början. Hjärnan försöker lura mig att ge den vad den vill ha. Mitt största sug gäller en franskbröd bulle med ost och smör... Det fantiserar jag om inför varje helg.. haha.
 
För övrigt mår jag bra. Kanske att jag ser nån liten förändring gällande utseendet. Liiite liiiite. Men det kan nog bara jag se.
 
Mina föräldrar och man tycker att de kan se lite skillnad. Min man har gått ner ca 2-3kg. Nu bryr jag mig inte jätte mycket om det. Ser det som en bonus i så fall. Är mer intresserad av vad det gör med mitt inre. Japp så vuxen är jag nu.
 
När det gäller det inre, så den här berg och dalbanan jag kunde känna av innan gällande hunger, den är lite mer jämn nu. Blir aldrig äckligt mätt eller trött-mätt. En behaglig mättnad. Mår bra och känner att jag gymma på som vanligt. Svårt att säga om jag är piggare, jag jobbar natt så kan vara rätt trött ändå. Min man tycker att han sover bättre. Om det beror på detta? Vem vet?
 
Vi har inte bestämt oss ännu hur vi ska göra efter dessa sex veckor. Så här strikt kommer vi inte äta.. men jag hoppas ens vanor förändrats. Finns en helt annan medvetenhet hos en nu.
 
Idag blev det sparrissoppa till kvällsmat. Vi hade vars en raw food boll över sen helgen så den tog vi idag och "firade" att tre veckor passerat!
 
 
 

Kommentera inlägget här :